We zijn er bijna ... (maar nog niet helemaal)!

13 april 2022 - Guatemala-Stad, Guatemala

Na een mooie reis met één van mijn beste vrienden, zitten mijn vakantiedagen er nu toch echt op. Het was superleuk om hem rond te leiden in Guatemala: een rondreis Parramos, Antigua, Acatenango (jaja, weer die verschrikkelijke hike gedaan!), het meer van Atitlán, El Paredón, Flores, Tikal en de City (inclusief een bezoekje aan mijn favoriete winkel (Megapaca!!))) zit er weer op. Ook de meisjes van Santa Clara vonden het ontzettend interessant, zowel door zijn lengte als door het feit dat hij (op hun verzoek) Tiktoks met ze wilde maken. Een beetje verdrietig met het afscheid was ik stiekem wel, maar gelukkig zit mijn tijd in Guatemala er ook alweer bijna op.

IMG-20220404-WA0103IMG-20220404-WA0092IMG-20220404-WA0028IMG-20220404-WA0033IMG_20220408_165736

​​​​​IMG_20220410_083032

IMG_20220410_172853​​​IMG_20220410_182509​​​​​​IMG_20220411_143713~2

Nog 3 maanden, maar met alles wat er al op zit voelt dat alsof het zo om gaat zijn. Momenteel in het Semana Santa en vanaf morgen word ik ondergedompeld in de religieuze activiteiten die bij Pasen horen. Helaas heb ik het maken van de bloemen-tapijten gemist, maar er zijn nog genoeg andere activiteiten. Gelukkig zijn er ook niet-super-religieuze activiteiten, zoals met de vrijwilligers een paaseieren zoektocht organiseren. De missen vallen me flink tegen en ondanks dat ik braaf elke zondag mee ga, tel ik ze af en kan ik niet wachten tot ik er vanaf ben. Van het steeds zitten en opstaan word ik vaak duizelig en misselijk (volgens Google is dat omdat een demon probeert mijn lichaam binnen te dringen, uhuh) en soms moet ik me ook inhouden als er dingen gezegd worden waar ik niet helemaal achter sta. Nog eventjes. Na Pasen zijn het er als het goed is nog maar 6. :)

Mijn werk gaat er als het goed is ook op vooruit: vanaf maandag mag ik ondersteuning gaan bieden in het speciaal onderwijs! Dat betekent dat ik dan gewoon 4-6 volle dagen per week aan het werk ben!!

Nu al mijn visite is geweest, hoort er ook een beetje heimwee bij. Ik ben inmiddels 10 maanden weg en ben er ook wel aan toe om weer lekker terug naar Nederland te gaan. Of het echt Nederland is of het type werkzaamheden weet ik alleen niet. Ik kan gewoon niet wachten om weer lekker een plekje voor mezelf te hebben en mijn avonden lekker zelf in te kunnen delen. Ik vind het superleuk om de avonden met de meisjes van Santa Clara door te brengen, maar elke dag werken tot 19:00 begint toch een beetje vermoeiend te worden. Ook wat snacks mis ik, hele random dingen: bitterballen en Turkse pizza. In Flores heb ik wel wat bitterballen kunnen bemachtigen, maar die waren natuurlijk niet zo lekker als in Nederland.

IMG_20220410_205316

Ondanks mijn beetje heimwee ben ik de afgelopen vakantie weer goed opgeladen en kan ik er weer helemaal tegenaan. Ik ben momenteel druk bezig met sollicitatiebrieven schrijven voor een baan in Nederland, zodat ik hopelijk als ik terug ben meteen weer met een nieuwe uitdaging aan de slag kan. Stil zitten kan ik natuurlijk niet zo goed. ;)

Nog eventjes doorzetten en dan heb ik het gewoon gedaan!!

1. Oma Anneke:
    13 april 2022
    Lieverd fijn om weer een verslag te lezen.Wat leuk dat Berend geweest is en dat je hem zulke mooie dingen hebt kunnen laten zien.Hij weet dan waar je het over hebt.Het is ontzettend fijn om jouw ook weer te zien maar opa en zijn zo trots op je.Geniet nog van de laatste weekjes. Heel veel liefs.🌠😍👍👋
  2. :
    14 april 2022
    Zeker leuk! Laatste maandjes ga ik zeker nog van genieten. 😘😘
  3. Sipke:
    13 april 2022
    Hé lieverd, jij doet het zo goed. Wat mooi dat jullie samen hebben genoten van de locaties en trips die jullie hebben gemaakt. Nog even volhouden en dan kom jij weer terug. Wij kijken er ook naar uit. Heel veel succes met het schrijven van de sollicitaties. Dat komt ook zeker goed👍😘
  4. :
    14 april 2022
    Zeker van genoten. Bedankt, komt vast goed inderdaad. De eerste 2 zijn er vandaag uit gegaan!😘
  5. Mariska:
    13 april 2022
    Het eind is in zicht😊 al hoewel voor mij 3 maanden nog best lang is😚 Wat fijn ook dat je er extra werkzaamheden bijgekregen hebt. Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen. Geniet nog even van de laatste 3 maanden xx😘
  6. :
    14 april 2022
    Voor jou is een week al te lang 😂 Maar komt goed hoor, nog eventjes volhouden 😘
  7. Bep van Sloten:
    13 april 2022
    Mooi verhaal weer en fijn dat je nu kunt gaan aftellen! Die sollicitaties komen vast ook goed, er is behoefte aan goede psychologen hier! Sterkte met de laatste loodjes en geniet van Pasen! Groeten
  8. :
    14 april 2022
    Komt vast goed inderdaad. Bedankt en groetjes terug! En geniet ook van Pasen natuurlijk!
  9. Jet:
    14 april 2022
    Wat leuk om te lezen dat jullie het zo leuk gehad hebben en zo veel moois hebben gezien,Alies! Liefs, Jet 💋
  10. :
    16 april 2022
    Zeker, het was een hele mooie reis! Maar Beer is volgens mij ook blij om nu weer met Mikky te zijn. Liefs terug 😘
  11. Opa en Gonda:
    14 april 2022
    Lieve Alicia, wat ontzettend fijn dat Berend de reis naar jou heeft gemaakt en je hem veel hebt kunnen laten zien, fijn als je dat met een van je beste vrienden kunt doen! Zal nu zeker na 10 maanden regelmatig zwaar zijn en je meer behoefte hebt aan een plek voor jezelf! Goed dat je weer meer uren werkt! Nog even en dan weer naar Nederland 🇳🇱 Fijn je over een paar maanden weer te zien! Nelson Mandela zei ooit: niets was mogelijk, totdat iemand het deed!En dat hebt jij gedaan!!!!!!!!!!!
    Liefs van ons
  12. Mary Schenkeveld:
    Lieve Alicia
    Wat leuk dat je Berend ook vakantie heb kunnen vieren. En dat hij met de meisjes Tik Tok heeft gemaakt Dat vonden ze natuurlijk heel gaaf. Het is toch wel snel omgegaan vind ik. Al is 3 maanden nog wel lang. Tel de weken om je weer te zien. En wat werk betreft zal hier wel goed komen. Want er is hier heel veel vraag naar psychologen
    Fijne paasdagen.
    Liefs oma
  13. :
    16 april 2022
    Zeker leuk!! We zien elkaar snel weer. En jaa, de eerste sollicitatiebrieven zijn eruit gestuurd, spannend... Ook fijne paasdagen! Liefs terug 😘