Let's get to work!

12 juli 2021 - Antigua, Guatemala

De afgelopen week is weer voorbij gevlogen!

San Pedro La Laguna

Deze week besloot ik niet zo veel rond te reizen aan het meer, maar vooral van San Pedro zelf te genieten. Want ook dit dorp is erg mooi en er is genoeg te doen. Er was uiteraard weer een dorpsfeest en samen met Enya (die vorige week samen met mij bij de familie verbleef) ging ik hier even langs. De muziek was oorverdovend en over de kermis lopen was meer strompelen door alle drukte. We hebben wel wat churros gegeten, maar zijn verder niet lang gebleven. Ook ging ik terug naar San Marcos, om nog een lesje bij The Yoga Forest te volgen. Tot slot ben ik vrijdag voor het eerst in anderhalf jaar weer een keer naar een feestje geweest! We werden er om half 10 uit gezet, maar toch lekker om weer een keer te hebben kunnen dansen.

San Pedro La LagunaDorpsfeestSan Pedro La LagunaZeehond gespotYogalesje volgen in de regen

Tot ziens zeggen

Ook moest ik deze week afscheid nemen van mijn Spaans docente en het gastgezin waar ik verbleef. Een echt afscheid was het echter niet, omdat ik nog lang in Guatemala blijf en sowieso nog een keer terug ga naar het meer. Mijn Spaans docente zei ook letterlijk dat ze geen gedag ging zeggen, want we gaan elkaar nog wel zien. Voor nu hebben we een hoop foto's samen gemaakt. Jaja, ik ook in traditionele kleding, want dat is de traditie op de laatste lesdag! Ik heb cadeautjes gegeven (klompjes uit Nederland en kleine geluks-edelsteentjes van de markt) en we zien elkaar vast snel weer!

Afscheid van Maria (Spaans docente)Foto met mijn gastoudersMet Ana en Enya

Antigua Guatemala

Mijn tocht naar Antigua verliep soepel. Edgar bracht me op de scooter naar de haven. Bij het afstappen bleef mijn broek echter haken aan de scooter en viel ik even op de grond... Oeps. Gelukkig was er niks aan de hand (behalve dat ik een groot aantal ogen op mij gericht had). Ik stapte in de boot en vanaf Panajachel liep ik door naar de shuttle. Die reed (in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen) lekker door en aan het begin van de middag kwam ik in Antigua aan. Ik wandelde wat rond en ontmoette twee Amerikaanse meisjes in het hostel, met wie ik uit eten ging. Ze waren blij dat ik mee was, ze spraken namelijk geen woord Spaans en de bediening geen woord Engels. Mijn Spaans kwam hierbij goed van pas. Ook bezochten we een rooftop bar, de enige hier in Antigua. De rest van de avond brachten we door in de jacuzzi van het hostel. Ook gisteren ging ik met hen weg, we bezochten Hobbitenango. Hobbitenango is by far de meest toeristische plek die ik hier in Guatemala gezien heb. Ook de locals gaan hier helemaal los met duur eten, familiefoto's en hoge schommels. Daarbij is de tocht naar deze plek heel bijzonder. In een pick-up truck een schuine weg omhoog terwijl je je vasthoudt om niet uit de auto te glijden. De taxirit terug naar Antigua was minstens net zo oncomfortabel (zie mijn korte vlog).
Ik heb heel veel foto's gemaakt in Antigua, die allemaal terug te vinden zijn in mijn foto-album.

AntiguaAntiguaAntiguaAntigua - in de kelder van het kloosterJacuzzi in het hostelJacuzzi in het hostel

De rit naar Hobbitenango... Steil omhoog, veiligheid lijkt niet zo belangrijkOnderweg naar HobbitenangoHobbitenangoHobbitenangoHobbitenangoHobbitenangoHobbitenango

Work work work

Vandaag is mijn laatste (halve) dag in Antigua. Vanmiddag vertrek ik namelijk naar NPH. Ik heb bijna een maand vakantie gehad in Guatemala en ik heb hard aan mijn Spaans gewerkt, ben helemaal geacclimatiseerd en heb een hoop bijzondere plekken mogen bezoeken. Vanavond landen mijn collega-vrijwilligers en morgen begint om 08:00 de introductieweek. Tijd voor het echte werk!

1. Mary Schenkeveld:
    12 juli 2021
    Geweldig wat je de afgelopen weken hebt gezien en geleerd. Nu gaat het grote werk beginnen. Heel veel succes!
    Xxx oma
  2. :
    12 juli 2021
    Bedankt, komt helemaal goed! xx
  3. Silvie:
    12 juli 2021
    You gottt thisss, heel veel succes en plezier!
  4. :
    Thanks Sil!! ❤️
  5. Sipke:
    12 juli 2021
    Je doet het top, leuk om te lezen👍😘
  6. :
    😘😘
  7. Oma Anneke:
    12 juli 2021
    Wat een indrukken weer.Wat fijn dat je zo makkelijk contact krijgt.lieverd heel veel succes met je werk.Kijk uit naar het volgende verhaal over de eerste weken hoe je het gaat ervaren.😍🙏👍
  8. :
    Bedankt!! Komt helemaal goed 🤩
  9. Laurine:
    13 augustus 2021
    Hi Alicia. Ik ben Laurine, vrijwilliger NPH Honduras sinds januari, en vond je blog via Wereldouders. Leuk om te lezen zeg! En je had dezelfde Spaanse juf als ik had :) alleen over die traditie op de laatste lesdag wist ik niet. Ziet er leuk uit!
    Veel plezier en Guatemala en succes met je werk!
  10. :
    14 augustus 2021
    Hi Laurine, ik had jullie blog ook gelezen (Margreet had die doorgestuurd)! Zo ook bij deze taalschool gekomen, wat toevallig dat je dezelfde lerares had. Jullie ook nog heel veel plezier en succes in Honduras! :)