Winter's (not) coming

9 november 2021 - Parramos, Guatemala

"Girls, it's November", zei ik vol ongeloof tegen mijn collega's uit Chicago, die nog wel veel strengere winters gewend zijn dan ik. Vol ongeloof keken we elkaar aan. November, en nog steeds voelt het alsof het eind augustus is. En daarbij regent het ook veel minder dan in juli. Guatemala, el país de la eterna primavera ofwel: het land van de eeuwige lente. Ik heb natuurlijk niks te klagen en velen van jullie weten dat ik er geen enkele moeite mee heb om een winter over te slaan, maar het voelt wel gek. De chapins zeggen dat het wel degelijk kouder wordt in december, maar als ik het internet moet geloven gaat dat om 2 of 3 graden, dus dat maakt vast niet zoveel verschil uit. We gaan het meemaken, nou ja, ik ga het meemaken.

De afgelopen weken zijn redelijk rustig geweest. Vorig weekend hebben we aan lago Atitlán door gebracht, wat ik natuurlijk al goed kende omdat ik daar heb gewoond voor mijn Spaans lessen. Dit keer heb ik me eraan gewaagd om de sprong van 10 meter hoog in het meer te maken. Geen groot succes, want ik heb nog steeds rugpijn door mijn landing. Ohoh. Hopelijk gaat dat snel over.
Hier volgen wat kiekjes van het meer om jullie jaloers te maken.

IMG-20211031-WA0030IMG-20211030-WA0023IMG-20211030-WA0032IMG-20211030-WA0060IMG-20211030-WA0055IMG_20211030_082217

Ook op mijn werk is het rustig geweest. Ik zit er met alles lekker in en heb er niet veel bijzonders over te melden. Een aantal tías en tíos heeft nu vakantie, wat mijn werkzaamheden vermindert en dat vind ik niet zo erg, omdat ik nog erg moet wennen aan het geven van therapie aan volwassenen. De tijd die ik met mijn hogar doorbreng vind ik niet eens zo vermoeiend meer: ik vind het nu vooral heel leuk om mijn tijd door te brengen en lekker gek te doen met de meisjes in Fátima. Deze week heb ik overigens een hoop extra hogar-tijd: aan het einde van de week bestaat het huis namelijk 25 jaar en dat moet natuurlijk groots gevierd worden. Een speciale lunch, vuurwerk en teamwork-spelletjes (hopelijk voelt mijn rug dan eindelijk beter...). Ik weet zeker dat ik vrijdagavond moe ben, maar leuk wordt het zeker!

Zoals jullie lezen, is mijn leven een stuk rustiger nu ik aan alles gewend ben. Ik ben inmiddels natuurlijk ook al bijna 5 maanden weg. Om mijn blog leuk en spannend te houden, heb ik besloten vanaf nu één keer per maand te gaan schrijven. Mijn volgende blog volgt in december, na mijn welverdiende (ik-moet-het-land-uit-om-mijn-visum-te-verlengen) vakantie naar Mexico. Ik ga naar Isla Mujeres (vrouweneiland), een klein eiland bestaande uit witte stranden met dolfijnen, grote riffen, een onderwatermuseum, mayatempels, schildpadden en kleine eilandjes in de buurt. Zin in!!

1. Mariska:
    9 november 2021
    Fijn dat het allemaal wat rustiger is en dat je er lekker in zit. Eeuwige lente daar heb jij gelukkig geen moeite mee 😊 beterschap met je rug xx😘
  2. :
  3. Sipke:
    9 november 2021
    Hé lieverd, weer mooi geschreven. Geniet van de ‘lente’, ik ben nu weer terug maar qua temperatuur is het wel een stuk minder hoor haha.
    Wat fijn dat het nu even wat rustiger is. Pak ook de rustmomenten als dat mogelijk is uiteraard. Beterschap met je rug, hoop dat het spoedig beter met jou gaat. Je zit er alweer 5 maanden, destijds vliegt ook voorbij. Mooi ook om naar de mini vakantie uit te kijken. Heerlijk. Wij spreken elkaar snel. Geniet en denk aan je gezondheid. Veel liefs van ons😘
  4. :
  5. Oma Anneke:
    9 november 2021
    Lieverd wat ben ik jaloers op jouw vanwegen het weer.Stoer zo'n sprong van 10 meter alleen heel erg vervelend van de landing omtrent je rug.Wat fijn dat je het nu wat rustiger hebt.Weer hele leuke foto's. Wens je een hele fijne vakantie en tot het volgend verhaal.Heel veel liefs.😘🌞🍀
  6. :
  7. Mary Schenkeveld:
    10 november 2021
    Hallo Alicia
    Ja jij zal het weer daar heerlijk vinden. Dat weet ik. Vervelend dat je pijn in je rug hebt. Zulke uitdagingen niet meer doen hoor. Hoop dat het 25 jaar van het huis een leuk feest wordt.
    Het lijkt me een heel mooi eiland waar je naar toe gaat. Hele fijne vakantie. Kijk uit naar je foto s
    Dikke knuffel van oma