Un fin de semana en The Yoga Forest

19 juni 2021 - San Marcos la Laguna, Guatemala

Dit weekend breng ik door in een paradijs. The Yoga Forest is alles wat ik ervan verwacht had en meer.
Na een taxirit die door een afsluiting op de weg twee keer zo lang duurde dan normaal kwam ik aan in Panajachel. Gelukkig was het erg makkelijk om hier een lancha (boot) te vinden en deze vertrok ook vrijwel meteen. De lancha voer in hoge snelheid het meer over en al na een half uur kwam ik in San Marcos aan. Hier liep ik zelfverzekerd richting het café waar ik een half uur eerder al had moeten zijn om opgehaald te worden door iemand van het retreat. De arme jongen stond daar nog steeds op me te wachten en liep met me mee naar boven. Een flinke tocht, die ik in mijn spijkerbroek toch een beetje onderschat had. Halverwege stond ik hem toe mijn tas over te nemen (daarvoor wilde ik hem per se zelf dragen) en de rest van de klim was oké. Aangekomen kreeg ik een 'echt' Guatemalteeks drankje en genoot ik van het uitzicht: het was het huffen en puffen van de wandeling omhoog waard.

Smoothie drinken with a view

Sindsdien houd ik me druk bezig met yoga, meditatie, kletsen met backpackers en even helemaal tot rust komen. Voor vanavond heb ik een massage gepland en morgen laat ik mij verrassen door wat de Maya's kunnen zeggen aan de hand van mijn geboortedatum, met een heuse ceremonie met tarot kaarten (doe eens gek!).
Wat fijn om me weer even helemaal toerist te voelen!!
Binnenkort zal ik ook een filmpje delen van het paradijs, maar hierbij vast wat foto's.

De yoga studio

De yogastudio

Uitzicht vanaf mijn cabin

Het uitzicht vanaf mijn kamer

Uitzicht vanaf de douche

Het uitzicht vanaf de (ijskoude!) douche

1. Mary Schenkeveld:
    20 juni 2021
    Wat een belevenis. Ben benieuwd wat de Maya s kunnen zeggen.
  2. Opa en Gonda:
    20 juni 2021
    Een schitterend avontuur en zijn benieuwd wat de Maya’s te vertellen hebben!
  3. Sterre:
    😍😍
  4. Sipke:
    20 juni 2021
    Wat mooi om het samen met jou te mogen beleven. En wat een schitterende omgeving zeg. Geniet ervan. Groetjes van ons😘
  5. Silvie:
    Zo mooi!