Welkom op mijn reisblog!

13 mei 2021 - Den Haag, Nederland

Hola a todos!

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger.

Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis naar Guatemala (en misschien ook wel bij andere reizen...). Nog iets langer dan een maand (33 dagen!) en dan sta ik met al mijn spullen op Schiphol om op avontuur te gaan. Wat vliegt de tijd!! Deze week heb ik mijn laatste gesprek gehad bij WereldOuders in Nederland en ben ik nog even extra enthousiast gemaakt door het fijne team dat op het kantoor werkt in Nederland. De meeste dingen zijn nu geregeld en de enige stress die soms nog door mijn hoofd gaat is: 'oh jee, ga ik echt een jaar van mijn leven aan de andere kant van de wereld doorbrengen?' en dan kan ik vaak maar weinig redenen bedenken om het niet te gaan doen en slaat mijn stress weer om in enthousiasme.

Voor nu is het vooral belangrijk om me nog heel even te focussen op wat er hier moet gebeuren. 'Verhuizen' (al mijn spullen en kleine Blizzy (mijn grasparkietje) bij mijn ouders en oma's dumpen (daar zijn ze erg blij mee)), mijn laatste vaccinaties halen en van al mijn amigos en familia een uitgebreid, maar corona-proof afscheid nemen. Het voelt gek om in deze tijd zo'n uitdaging aan te gaan, maar ook juist mooi om in deze tijd ergens te kunnen helpen waar het thuisblijven bij klachten niet zo vanzelfsprekend is. Natuurlijk zijn er hier in Nederland een hoop kinderen die ik als psycholoog kan helpen, maar om dit in een ontwikkelingsland te doen voelt in deze tijd extra speciaal.

Ik vertrek op 15 juni (mocht je me in de lucht willen volgen, zoek dan naar de volgende vluchtnummers: KL0757, KL3026) en vanaf dan zal ik proberen elke week, of op zijn minst elke 2 weken, een update te plaatsen. Proberen, want of het gaat lukken naast alle werkzaamheden voor WereldOuders moet ik nog even onderzoeken. Dat zal soms met een verhaaltje met foto's zijn, maar waarschijnlijk ook regelmatig in de vorm van een vlog. Zo blijf ik mijn Nederlandse uitspraak ook nog een beetje oefenen als ik straks een jaar alleen maar Spaans spreek. ;)

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

1. Reislogger:
    2 mei 2021
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Sipke:
    13 mei 2021
    Wat leuk, wij gaan jou ervaringen zeker volgen😊
  3. :
    Leuk! :)
  4. Opa en Gonda:
    13 mei 2021
    We gaan jou zeker volgen op dit geweldige maar ook spannende avontuur! Pas goed op jezelf🥰
  5. :
    13 mei 2021
    Dat zal ik zeker doen! Jullie horen snel meer :)
  6. Silvie:
    13 mei 2021
    Zo gaaf dat je dit gaat doen en heel leuk om zo op de hoogte te kunnen blijven!!
  7. :
    13 mei 2021
    Jaaa zo veel zin in!! En ik vind schrijven toch leuk, dus dat scheelt :)
  8. Rijn:
    13 mei 2021
    Wat goed en leuk. Succes !!!
  9. :
    13 mei 2021
    Bedankt! Ik heb er heel veel zin in!
  10. Thea & Johnnie:
    13 mei 2021
    Wat een geweldige kans om hierin in te stappen, Alicia. Wij wensen je een prachtig, leerzaam en liefdevol jaar met alle kinderen en je team. Dank je dat we je blog kunnen volgen.
  11. :
    13 mei 2021
    Bedankt! Komt zeker goed!